Відкриття нового корпусу Житомирської гімназії № 3 є одним пріоритетів міської влади у 2018 році. На завершення реконструкції необхідно близько 30 мільйонів гривень. Нині об’єкт готовий на 70%.
Про це повідомив міський голова Сергій Сухомлин під час виїзної наради на об’єкт будівництва 15 березня.
«Всі комунікації заведені, школа вже підключена до системи централізованого опалення. Ще доволі великий об’єм роботи пов'язаний з благоустроєм шкільного подвір’я. Ми передбачили також будівництво футбольного поля зі штучним покриттям, баскетбольного майданчика і благоустрій. На цей момент витрачено близько 30 млн грн. Спочатку, коли ми планували просто провести реконструкцію старого корпусу (який фактично був демонтований), то була загальна сума близько 30 млн грн. Але ми подивилися, що в центрі міста школи переповнені, діти займаються у дві зміни. Тож ми збільшили кількість класів і кількість учнів на 420 місць. Фактично, у центрі Житомира будується ще одна нова школа з великим спортзалом та їдальнею. Відповідно й грошей буде витрачено значно більше. Цього року ми запланували з міського бюджету 10 млн грн. Також очікуємо від ДФРР більше 20 млн грн. Цього має вистачити на закінчення об’єкту і до 1 вересня ввести його в експлуатацію», – зазначив міський голова.
Директор Житомирської міської гімназії №3 Марія Дорожко задоволена темпами будівництва і сподівається, що об’єкт здадуть в експлуатацію вчасно.
«Ми хочемо, щоби наша гімназія була сучасною. Темпи роботи на будівництві Житомирської міської гімназії №3 – шалені. Всі роботи ведуться згідно з графіком. Надіємося на те, що 1 вересня перерізатимемо стрічку», – сказала Марія Дорожко.
За словами Сергія Сухомлина, щоби здати до 1 вересня 2018 року, підрядник працює навіть по суботах. Проте, міський голова знайшов і деякі недоліки, які необхідно виправити.
«Мені хочеться подякувати підряднику за його підхід. Він частину робіт виконував навіть тоді, коли не було фінансування, коли тільки приймався бюджет. Роботи не зупинялися і взимку, вони працюють і по суботах. Після сьогоднішньої робочої зустрічі на цьому об’єкті багато речей треба буде переробити. Не тому, що комусь захотілося, або проектанти зробили якесь неправильне рішення. Ми хочемо, щоби ця школа була дійсно прикладом для інших шкіл та інших соціальних об’єктів, які ми починаємо реконструювати або будувати в місті. Може проектанти й правильно запроектували ті ж самі санвузли і умивальники, але з логіки дітей треба зараз буде їх трохи перенести і збільшити ці площі. Не обов’язково багато грошей витрачати на підшивку стелі – можна просто дизайнерським рішенням зробити гарно і при цьому зекономити бюджетні гроші. Це робочий процес. У нас кожного тижня відбуваються наради по цьому об’єкту. Для нас він один з пріоритетних на цей рік», – розповів Сергій Сухомлин.
Такої ж думки притримується і головний архітектор міста Юрій Безбородов. За його словами, помилки краще виправляти на етапі будівництва, ніж потім роками відчувати незручності.
«Будівельники роблять так, як їм зручніше. Коли на стадії будівництва закладаються якісь рішення, то ми маємо розуміти, що це на роки, на десятиліття. Тому краще помилки, які ми бачимо з точки зору користувачів (вчителів, учнів, батьків), усувати зараз. Потрібно переступити через небажання щось перероблювати, мотивуючи бюджетом і строками. Власне, ми тут сьогодні, щоби зрозуміти загальну картину, пройтися приміщеннями. Це допомагає побачити помилки. До прикладу, відкрита стеля. Це сучасне рішення, коли всі інженерні комунікації не ховають під обшивним гіпсокартоном чи армстронгом, а стають частиною декору та інтер’єру. По-перше, це дешевше, по-друге, виглядає ефектніше, по-третє швидше», – повідомив Юрій Безбородов.
Школа зможе прийняти дітей з особливими потребами. Крім того, у якості експерименту в новому корпусі Житомирської міської гімназії №3 передбачили спеціальні приміщення, в яких діти зможуть займатися творчістю, відвідувати гуртки тощо.
«На третьому поверсі у нас по проекту передбачено доволі багато місця, близько 500 квадратних метрів. Його ми будемо використовувати для того, щоби діти, закінчивши заняття в школі, не їхали в інші школи, на гуртки, станції технічної творчості, а займалися безпосередньо тут. Це має бути перший такий досвід, а надалі будемо його масштабувати», – підсумував міський голова.