Школи вже можуть реєструватися для участі у конкурсі екологічно-дружніх вчинків серед шкіл, учнів та учителів із використанням мобільного додатку «Кліматичні Краплі». Про це розповів засновник конкурсу, директор ТОВ «КТ-Енергія» Кирило Томляк.
«У 2018 році ми провели конкурс «Кліматичні краплі» вперше. Наразі ми готові його проваджувати і зробити щорічним. Ми дійсно бачимо позитивний результат: адже 55 шкіл учасників нашого конкурсу вже досягли скорочення на 363 тонни викидів СО2, здійснюючи екологічно-дружні вчинки у рамках мобільного додатку «Кліматичні краплі». Він є технічною основою шкільного конкурсу та допомагає учням здійснювати екологічно-дружні вчинки і вивчати питання зміни клімату. Усі охочі можуть реєструватися для участі у конкурсі та розробляти проекти», - каже Кирило Томляк.
Тетяна Зятікова, начальник відділу інфраструктурних проектів, енергоефективності та промоцій, підкреслила важливість проведення конкурсів та енергоощадних шкільних проектів: «На сьогодні досить складно виміряти вплив так званих «м’яких» просвітницьких енергоефективних заходів, адже це не утеплення садочків, коли наочно можна оцінити зменшення споживання енергетичного ресурсу. Завдяки мобільному додатку «Кліматичні краплі» стало технічно можливо з’ясувати, до яких екологічно-дружніх вчинків долучаються житомиряни у повсякденному житті: висаджування дерев, енергоощадність, збір макулатури і т.п. Діти через такі, здавалось би, елементарні речі, отримуючи краплинки, розуміють ціну свого заходу».
А учні і педагоги житомирського екологічного ліцею №24 вже розмірковують про нові екологічні та енергоефективні акції. Кажуть, що ідей багато, вони стосуються і пошиття багаторазових пакетів, екологічно шкільної зони відпочинку, акцій BookCrossing і ToyCrossing, реалізації проекту «Зелена школа» та багато інших.
«Наш заклад, у силу своєї екологічності, постійно впроваджує низку енергоощадних проектів. Це і екологічні фестивалі, і акції із роздільного збору сміття в мікрорайоні, збір макулатури, семінари і факультативи з питань водо збереження, проект «Енергія +», що стосувався енергомоніторингу будівлі школи та інші, - ділиться директор Житомирського екологічного ліцею №24 Ганна Дудік. - Дуже важливо зацікавити дітей, бо, якщо вони починають перейматися цією темою, залучають і свої родини. Саме тому ми підтримуємо усі ініціативи наших учнів».
Вона також зазначає, що до реалізації нових акцій учнів ліцею мотивувала перемога у минулорічному шкільному конкурсі «Кліматичні Краплі» та участь представниць закладу Даши Прокопчук і Насті Іванисько у 24-ій Конференціії сторін Рамкової конвенції ООН про зміну клімату, що відбулася у місті Катовіце (Республіка Польща).
Даша Прокопчук каже, що поїздка до Польщі надихнула її на нові ідеї: «Участь у конференції справді надихнула на нові ідеї. Під час поїздки ми почули багато цікавого, отримали схвальні відгуки від міжнародних експертів та однолітків. Можливо, з деякими із представників інших країн ми реалізуємо спільні проекти».
«Мій висновок після конференції: кожен з нас може проводити екологічні заходи та змінювати сприйняття інших щодо кліматичних проблем. Це не залежить від віку: і дорослі, і діти взмозі робити посильні кроки у цьому напрямку», - додає Настя Іванисько. На питання, ким бачить себе у майбутньому, Настя мрійливо відповідає, що представником України в ООН, але додає: з якою б професією не пов’язала своє життя у майбутньому, екологічні ініціативи не полишить, адже екологічно -дружні вчинки уже стали частиною її життя.
«Наші діти на рівні з представниками інших країн презентувати свої досягнення щодо скорочення викидів парникових газів. А також показали, що Житомир постійно проваджує енергоефективні зміни. Ми переймаємо міжнародний досвід і ділимося своїми напрацюваннями. Зараз Житомир, першим з українських міст, отримав Положення про стимулювання впровадження заходів з енергозбереження», - поінформувала Тетяна Зятікова.
Водночас, Кирило Томляк радить учням ліцею набиратися сил і натхнення, адже у цьому році для перемоги у конкурсі «Кліматичні краплі» необхідно реалізувати дійсно вагомі екологічні проекти: «Ми удосконалюємо конкурс, спонукаємо до більш активної участі учнів шкіл та вчителів у реалізації проектів конкурсу. З одного боку, мова йде про підготовку навчальних матеріалів та уроків, що стосуються теми зміни клімату, для вчителів, а також їх сприяння в організації та реалізації проектів, а з іншого боку – про реалізацію учнями посильних для них ініціатив, які скорочують викиди парникових газів або сприяють адаптації до змін клімату. Ми також постійно залучаємо та шукаємо партнерів мобільного додатку. Тому запрошуємо, в першу чергу, місцевий бізнес стати екологічно свідомими та допомогти школярам реалізувати соціальні та екологічні проекти в місті Житомир».