25 квітня, напередодні другої річниці набуття чинності Закону про впровадження автоматизованих систем оплати проїзду в міському громадському транспорті (електронний квиток), Міністерство інфраструктури України разом з Державним агентством електронного урядування і Житомирською міською радою представили першу візуалізацію роботи комунального громадського транспорту на основі відкритих даних «Відкритий е-квиток Житомира», яка демонструє потенціал використання відкритих даних по е-квитку у прийнятті зважених і прозорих рішень для покращення роботи транспорту в містах і зниження корупційних ризиків. Проект реалізовано Агенцією журналістики даних у межах проекту USAID/UK aid «Прозорість і підзвітність у державному управлінні та послугах TAPAS».
«Стратегія транспортної реформи у Житомирі – це надання, насамперед, якісних послуг у сфері пасажироперевезень. Житомир - одне з перших міст в Україні, де 2 роки тому, до речі ще до прийняття віднповідного закону Верховною Радою, запровадили систему оплату проїзду за допомогою безготівкової форми оплати за проїзд. За цей час електронний квиток став для житомирян зручним інструментом оплати за проїзд, адже поповнити електронний квиток на будь-яку суму можна через Інтернет та у терміналах самообслуговування, що не лише зручно, а й дозволяє економити час. Нововведення дозволяє персоніфікувати пасажирів, запровадити нову транспортну мережу, покращити комфорт розрахунку та контроль за грошима та запровадити гнучку систему управління транспорту та отримати аналітику для якісних управлінських рішень», - каже заступник міського голови Дмитро Ткачук.
7 травня 2019 року виповнюється два роки з моменту набуття чинності Закону про е-квиток, який було ініційовано Міністерством інфраструктури України. Вісім українських міст уже впроваджують електронний квиток, серед них: Біла Церква, Вінниця, Дніпро, Житомир, Київ, Львів, Тернопіль і Харків. Житомир став першим містом в Україні, яке запровадило безконтактні форми оплати в наземному громадському транспорту та відкрило дані про оплату проїзду відкритими.
Це означає, що будь-хто може безкоштовно завантажити дані та проаналізувати їх. Подібна прозорість дозволяє покращити роботу громадського транспорту, а також обмежує корупційні ризики.
В інтерактивній візуалізації «Відкритий е-квиток Житомира» зібрано інформацію щодо виконання графіків руху транспорту, щоденний обсяг виручки від продажу квитків, найпопулярніші міські маршрути і зупинки, напрямки пересування мешканців містом. Для створення інструменту було проаналізовано дані по 18 тролейбусним, 2 автобусним і 1 трамвайному маршруту КП "Житомирське трамвайно-тролейбусне управління", у тому числі й інформацію про понад 5 млн транзакцій по е-квитку. Сервіс дозволяє проаналізувати цей масив даних у розрізі понад 120 транспортних засобів та 400 зупинок.
Дмитро Ткачук додає: «Важливість цих даних і їх візуалізації полягає у тому, що будь - які рішення приймаються міською владою на основі аналізу отриманої інформації і справді є аргументованими, а не суб’єктивними. А головне, вони є підставою для планування наступних кроків для реформування транспортної системи міста, адже дають можливість не лише здійснювати певні зміни, а й оцінювати їх ефективність»
«Відкритий е-квиток Житомира» демонструє переваги впровадження е-квитка і відкриття даних по ньому для інших міст, що вже впроваджують чи планують впроваджувати е-квиток, серед основних:
1. Зниження ризиків корупції. Візуалізація даних по е-квитку дає можливість кожному переглянути, чи виконуються графіки руху, чи не відхиляється транспорт від маршрутів, скільки поїздок здійснено та яка кількість коштів надійшла від продажу квитків. Несподіване зниження виручки може свідчити про недобросовісну роботу кондукторів або про те, що пасажирів на маршруті “позбирала” маршрутка, яка навмисне відхилилася від графіку руху.
2. Економія бюджетних коштів. Завдяки аналізу даних Житомиру вдалося відкоригувати графіки маршрутів відповідно до реальних пасажиропотоків, це принесло економію в 500 - 600 тис. грн на місяць.
3. Покращення якості послуг. Дані важливі під час планування нових маршрутів і графіків руху, а також визначення оптимальної кількості рухомого складу, формування комфортних для пасажирів та економічно ефективних графіків руху. А візуалізація допомагає громадянам самостійно аналізувати, які маршрути є найбільш популярними, де і коли є найбільший пік пасажирів і, відповідно, за потреби вимагати у влади збільшення кількості транспорту на маршруті.
18 листопада близько 14 години на проспекті Миру сталася дорожньо-транспортна пригода за участю трьох транспортних засобів. Поліцейські встановили деталі інциденту...
Дефіцит водіїв автобусів у Житомирі виник через мобілізацію чоловіків-працівників ТТУ до лав ЗСУ. Для вирішення цієї проблеми підприємство запустило програму навчання нових водіїв, яка стартувала ...
17 листопада, о 13:22 на лінію "101" надійшло повідомлення про пожежу в рейсовому автобусі, який рухався за маршрутом Овруч-Київ. Інцидент стався поблизу села Ласка, Коростенського району...
У Житомирі патрульна поліція активно перевіряє перевізників, аби забезпечити безпечні умови перевезення пасажирів. Інспектори відділу безпеки дорожнього руху разом із лінійними патрульними здійснюють ...