У Житомирській ОТГ з 2017 року працює автоматизована система оплати проїзду. Валідаторами обладнані всі міські автобуси, маршрутки, трамваї та тролейбуси, повідомляє КП "Житомиртранспорт". Поступово збільшується розрив у вартості квитків куплених за готівку у кондуктора/водія та безготівково, за допомогою транспортної картки (е-квитка). Зараз різниця в готівкових та безготівкових тарифах становить 4 гривні. Отже, саме час почати економити на проїзді. Далі покроково розглянемо питання, що виникають у житомирян та гостей міста.
Електронний квиток (або транспортна картка) – пластикова картка з безконтактним чіпом, завдяки якій можна розраховуватися за проїзд безготівковим способом у міському громадському транспорті м. Житомира.
1. Якими способами можна сплатити за проїзд? Що робити якщо немає транспортної картки (е-квитка)?
Готівкова оплата проїзду все ще залишається у транспорті. Придбати квиток за готівку можна у водія або кондуктора. Зверніть увагу! Тролейбусні маршрути №4А, 7, 7А, 10, 15, 15А курсують без кондуктора, квитки за готівку продає водій. Оплату проїзду на цих маршрутах ретельно перевіряє служба контролю. У маршрутках/автобусах оплата здійснюється у водія.
Оплата проїзду банківськими картками, QR-кодами, NFC все ще доступна, але ціна дорівнює готівковій вартості проїзду. Такий вид оплати (окрім QR-коду) у електротранспорті доступний тільки на стаціонарних валідаторах з друком квитка або у кондуктора. В маршрутках/автобусах оплата здійснюється на валідаторі у водія. Банківськими картками можна сплатити за проїзд лише однієї особи, з розрахунку 1 картка = 1 особа. QR-кодом можна придбати необмежену кількість квитків, але цей вид оплати діє тільки у комунальному транспорті. Зауважимо, що списання коштів, за умови оплати банківськими картками на валідаторах, здійснюється в переважній більшості протягом доби після поїздки.
Ніякого проїзду за пільгову вартість при оплаті готівкою зараз не передбачено. Пільговий проїзд учнів, пільговиків, студентів можливий тільки при оплаті відповідною карткою.
Детальніше діючі тарифи можна переглянути за посиланням – https://transport.zt.ua/?p=1962.
2. Де придбати транспортну картку у Житомирі? Як обрати пакет послуг?
Почнемо з обрання пакету послуг. На кожній з транспортних карток доступно 3 тарифи на вибір. Безліміти на 30 або 90 днів діють тільки в тролейбусах та трамваях. Обмежень по цим пакетам немає, вони діють 30 днів/90 днів у будь-який час та без обмежень на кількість поїздок для однієї особи. Пакет послуг “Гаманець” діє у всіх видах міського громадського транспорту, кошти знімаються за кожну поїздку після прикладання картки до валідаторів у транспорті. Варто зазначити, що власник громадської транспортної картки з тарифом «Гаманець» має змогу оплатити поїздку не тільки собі а і, наприклад, його друзям чи родичам (максимальна кількість прикладань до спрацювання інтервалу – 10 разів). Детальніше про пакети послуг – https://transport.zt.ua/?page_id=284.
Маючи уявлення про те, який пакет послуг потрібен, звертаємось до будь-якої з точок продажу. Називаємо продавцю чітко потрібну картку та пакет послуг, за необхідності суму поповнення.
Важливо! Придбати картку в точках можна тільки за готівку, перше поповнення робити обов’язково хоча б на 20 гривень (за умови придбання «Гаманця»). Загалом мінімальна вартість картки з поповненням – 55 грн. Після покупки і поповнення карткою одразу можна сплачувати проїзд згідно вибраного пакету послуг.
3. Де можна поповнити транспортну картку?
Безготівково та без комісії транспортну картку можна поповнити онлайн за посиланням – https://transport.zt.ua/?page_id=275.
Через термінали самообслуговування:
– City24 (http://map.city24.kiev.ua);
– EasyPay (https://terminals.easypay.ua/?map=true);
– В 27 точках поповнення – https://transport.zt.ua/?page_id=278.
Зауважимо, що поповнення здійснені через термінали самообслуговування, інтернет надходять на картку протягом доби-двох під час оплати проїзду на стаціонарних валідаторах з друком квитка та іноді у кондуктора чи водія. Відповідно, такі поповнення краще здійснювати завчасно, коли на рахунку є залишок коштів на декілька днів. Для термінового поповнення картки краще звернутися до точок продажу та поповнення.
Детальні інструкції поповнення еквитків – https://transport.zt.ua/?page_id=281.
4. Що таке “активація поповнення” та як її здійснити?
У випадку поповнення рахунку через інтернет або термінали самообслуговування потрібно здійснити запис оновленого балансу на картку за допомогою валідаторів у транспорті. Зарахування коштів відбудеться під час однієї з оплат проїзду у транспорті.
Важливо! Запис оновленого балансу на картку можливий через добу-дві, після поповнення картки. За наявності коштів, до цього часу, Ви зможете сплачувати за проїзд як зазвичай. Валідатор обов’язково має бути з функцією друку квитка, інакше за наявності коштів буде сплачено проїзд (без активації та оновлення балансу).
5. Чи є якісь обмеження на кількість поповнень?
При поповнені картки через точки продажу та поповнення обмежень на їх кількість немає, головне не перевищити максимальну суму на картці (500 грн.). За умови такого поповнення кошти надходять на картку одразу і ними можна одразу скористатися у транспорті.
Здійснюючи поповнення через інтернет або термінали самообслуговування наявне обмеження на кількість поповнень. Після поповнення обов’язково потрібно здійснити його активацію. Орієнтовно такі поповнення можна здійснювати раз на чотири доби.
Поповнювати картки з тарифом “Безліміт” можна завчасно, навіть за 30 днів до завершення терміну дії, будь-яким зручним способом.
6. Що робити, якщо поповнити картку через термінали та інтернет не вдається?
Потрібно здійснити активацію попереднього поповнення у транспорті. Див. “Що таке “активація поповнення” та як її здійснити?“.
У випадку, якщо картку прикладали до валідаторів з друком квитка протягом трьох діб після поповнення і поповнення не надійшло – зверніться до служби підтримки.
Картки за готівку завжди можна поповнити в точках продажу та поповнення без обмежень.
7. Чи можна відновити картку у разі втрати/поломки?
Так, баланс картки можна перенести на нову. Вартість послуги “відновлення” – 30 грн., нової картки – 35 грн. Послуга надається на офісі КП “Житомиртранспорт”. Детальніше про час роботи, адресу – https://transport.zt.ua/?page_id=321.
8. Закінчився термін дії картки, що робити?
Всі транспортні картки є безтерміновими, але існує термін дії пакету послуг. Для його продовження потрібно здійснювати поповнення карток.
Детальніше по тарифах:
– гаманець: потрібно поповнювати мінімум раз на рік, попередній баланс не зникає.
– безліміт 30/90 днів: поповнювати відповідно до потреби, до або після закінчення терміну дії. Поповнити можна навіть за 30 днів до завершення терміну дії.
9. Чи можна користуватись старими картками, придбаними у 2017-2021 роках?
Так, всі картки, що були придбані раніше можуть працювати у системі і зараз. Якщо картка придбана до 2020 року і довго не використовувалась, варто перевірити чи не застарів пакет послуг. Для цього зверніться до служби підтримки у телеграм/вайбер за номером 073 333 15 80.
10. Чи можна змінити пакет послуг після покупки картки?
Так, пакети послуг можна змінювати в точках продажу, обравши один з трьох тарифів. Перехід з “Гаманця” на безліміт 30/90 днів можливий тільки за умови 0 балансу. Зміна пакету послуг з безліміту 30/90 днів на “Гаманець” можлива до або після закінчення строку дії тарифу (без повернення коштів).
11. Як можна перевірити баланс?
Інформація про залишок коштів на картці, друкується на кожному квитку, також баланс можна перевірити при поповнені онлайн.
12. Як оплатити проїзд е-квитком?
Інструкція “як здійснити оплату” – https://transport.zt.ua/?page_id=290.