Житомирська міська рада планує звернутися до Кабінету Міністрів з пропозицією внести зміни до законодавства, щоб чітко регулювати використання електросамокатів та змінити правила дорожнього руху для цих транспортних засобів.
«Наразі існує проблема з притягненням до відповідальності як операторів прокату самокатів, так і користувачів, які порушують правила дорожнього руху. Це ускладнює застосування адміністративної відповідальності», - говорить Олександр Шевчук, заступник міського голови.
Оператори прокату самокатів вже звернулися до міської ради Житомира з листами, в яких взяли на себе певні зобов’язання щодо використання та прокату електросамокатів.
Серед цих зобов’язань:
1. Обмеження швидкості: максимальна швидкість самокатів обмежена до 20 км/год, а в спеціально відведених місцях швидкість додатково знижена. 2. Дотримання комендантської години: електросамокати не використовуються під час комендантської години, тобто вночі. 3. Обмеження паркування: заборонено паркування самокатів у місцях, де вони можуть заважати, зокрема на тротуарах і проїжджій частині. 4. Безпека: усі електросамокати обладнані світловідбивними елементами, а їх технічний стан перевіряється регулярно. 5. Персоналізація відповідальності: користувач підтверджує досягнення віку відповідальності, і в разі ДТП несе повну відповідальність. 6. Страхування: кожна поїздка самоката застрахована на суму приблизно 200 тисяч гривень від нещасних випадків.
Олександр Шевчук зазначає, що міська рада планує звернутися до уряду з проханням внести зміни до законодавства для підвищення рівня безпеки та відповідальності під час використання електросамокатів.
«У Житомирі гостро постала проблема використання електросамокатів на вулицях, тротуарах і пішохідних зонах, а також їх паркування у невстановлених місцях. Під час нарад з операторами прокату депутатами та поліцією були визначені зобов’язання та обмеження, що необхідно впровадити для підтримання громадського порядку», - йдеться у проєкті рішення сесії міської ради.
З метою врегулювання цього питання на законодавчому рівні, пропонується:
- Визначити поняття легкого персонального електричного транспорту в правилах дорожнього руху та Кодексі України про адміністративні правопорушення, затвердити правила його використання та відповідальність за порушення. - Встановити ідентифікацію користувачів та вікові обмеження (з 16 або 18 років). - Запровадити обов’язкове страхування користувачів електросамокатів та їх відповідальність перед третіми особами. - Заборонити використання транспорту особами у стані алкогольного сп’яніння та одночасне використання двома або більше особами. - Встановити обмеження щодо пересування пішохідними вулицями та визначити дозволену швидкість у місті. - Визначити відповідальність операторів прокату/власників за технічний стан самокатів і їх обладнання світловідбиваючими елементами. - Заборонити паркування електросамокатів у невстановлених місцях (зелені зони, проїжджа частина, пішохідні переходи).
З огляду на ці питання, міська рада просить забезпечити прийняття необхідних нормативно-правових актів та внести зміни до правил дорожнього руху і Кодексу України про адміністративні правопорушення для ефективного регулювання використання електросамокатів і забезпечення можливості притягнення порушників до відповідальності.
З 20 вересня 2025 року в Житомирі подорожчає проїзд у громадському транспорті. Найбільше зросте тариф при оплаті готівкою — з 15 до 20 гривень. Для пасажирів, які користуються безготівковим ...
16 вересня ввечері було відновлено рух електротранспорту вулицею Шевченка. Тролейбуси № 4А (Крошня – майдан Станишівський) та № 15А (Гідропарк – Вокзал – Смолянка) знову курсують за звичним ...
За повідомленням КП «Житомирводоканал», на вулиці Шевченка, на ділянці від вул. Великої Бердичівської до вул. Фещенка-Чопівського, тимчасово обмежено рух електротранспорту в обох напрямках та ...
З 16 вересня 2025 року до модульного містечка додатково буде перенаправлено 3 рейси автобусного маршруту №18. До цього часу у будні дні курсувало 6 рейсів, після змін їх стане 9, у вихідні – 6...