Його винахідником є В'ячеслав Полтавець, який займається розробкою електродвигунів вже понад чверть століття. Аби переобладнати звичайний міський автобус в електро, інженеру знадобилося близько півроку.
Акумулятори замовив в Китаї через інтернет, а все інше зробив на основі своїх креслень, розповідає В'ячеслав Полтавець. Тож автобусна база залишилась та сама, от тільки тепер замість звичного дизельного пального автобус необхідно заправляти струмом:
"Основна перевага – автобус екологічно чистий, немає залежності від нафтового палива, а також у ньому приємно їздити. Автобус заряджається або від мережі 220 або 380 вольт. Повністю автобус можна зарядити за 4 або 3 години після чого він може проїхати близько 250 км".
За словами винахідника, зараз він презентує автобус в різних регіонах України, аби знайти інвесторів. Адже справа переобладнання вигідна, але не дешева. До прикладу, на одному з Луцьких маршрутів, де довелось експлуатувати автобус, за день дизельний варіант заправки обходився близько 1000 грн, а електро – не більше 70. Таким чином він окупиться підприємству вже через 2 роки і 3 місяці.
Для того, аби переобладнати автобус, потрібно близько 100 тисяч доларів. Перевізників, натомість, така цифра не лякає. Адже наразі є достатня частина транспорту, що просто стоїть, а встановити їм електродвигуни – значить подарувати друге життя.
"Нам треба на це переходити обов’язково, державна програма має бути. Це ж наша енергонезалежність і піклування про навколишнє середовище. Таким винахідникам треба давати дорогу", - каже перевізник Олександр Столяр, який спеціально приїхав з Києва до Житомира, аби на власні очі побачити електроавтобус.