На прес-конференції у Житомирі громадянська мережа "ОПОРА" озвучила наймасовіші зловживання політичних партій і кандидатів, які готуються до цьогорічних виборів. Одним з основних було названо фальстарт виборчої кампанії.
За словами координатора мережі ОПОРА в Житомирській області Жанни Чмут, значна частина потенційних кандидатів і партій області розпочали активно рекламувати свою діяльність через ЗМІ та зовнішню рекламу за півтора місяці до офіційного старту виборчої кампанії:
"Тобто ні для кого не секрет, що, починаючи навіть вже з липня, – хоча масовості це явище набуло у серпні, – білборди, сіті-лайти були повністю заліплені рекламою різних політичних партій і кандидатів. Виникає логічне питання: за чий кошт і з якого фонду оплачувалася рекламна площа і сам друк продукції? На наші інформаційні запити ми отримали приблизно такі відповіді: це була організація М чи С і партійні кошти".
Вже традиційно не гребують окремі політичні партії та кандидати використовувати різні масові заходи. Зокрема, релігійні або державні свята, а також – дні міста, чимало з яких припадає саме на вересень, каже Жанна Чмут:
"Тому кожен день міста в районах і в обласному центрі ви самі це бачили – проходить під егідою партії Н або кандидата С. Різні конкурси, ігри, змагання або просто навіть виступи, бренди чи лого партії і фотографії кандидатів".
Що стосується юридичного аспекту, то у цьому випадку неможливо подати позов до суду стосовно зафіксованого порушення, адже вважається, що партія чи кандидат на ту пору не були суб’єктами виборчого процесу. Тобто де-факто – порушення є, однак де-юре – немає, пояснила Жанна Чмут. За її словами, такі порушення лежать у специфічній площині – площині чистоплотності ведення агітації, що теж певним чином характеризує партії і кандидатів.