Йдеться про молокозавод "Лідер", що знаходиться на території обласного центру. Наприкінці 2015 року підприємство офіційно визнали банкрутом, тоді ж було розпочато відповідну процедуру. Але у компресорному цеху заводу в установках продовжує лишатися майже 6 тонн аміаку, який, як відомо, є небезпечною хімічною речовиною. Ситуація ускладнюється тим, що через борги за електроенергію "Житомиробленерго" періодично погрожує відключити збанкрутілий завод від живлення, що може привести до техногенної катастрофи значних масштабів. Останній рік спільними зусиллями і домовленостями ситуацію вдавалося тримати на контролі. Тепер уже потрібно переходити до рішучих дій, каже заступник начальника Житомирського міського управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Олександр Куліковський:
"Ситуація розрульовувалася із представниками обласної державної адміністрації для того, щоб можна було убезпечити подальше існування даного підприємства. Тому ми підняли це питання і акцентували увагу на тому, що місту тут необхідна допомога. Адже згідно чинного законодавства у виконавчих органів міської ради немає таких важелів впливу на те, щоби ми здійснювали контроль за техногенною безпекою. Є відповідні центральні органи влади, є представники на місцях, які повинні сприяти тому, щоб ми спільними зусиллями вирішували цю проблему".
Нині потрібно думати над тим, щоб якомога швидше утилізувати згаданий аміак, додає Олександр Куліковський. Останнім часом почали надходити пропозиції від різних підприємств, які готові придбати його за прийнятною ціною. Для цього потрібно переговорити з тимчасовим керуючим заводом, але вийти контакт з ним, як з'ясувалося, надзвичайно складно:
"Він то в Харкові, то в Києві. Банківські реквізити в них є в Харкові, а безпосередньо самі колишні господарі знаходяться в Дніпропетровську. А арбітражний там чи в Києві вони знаходяться, чи керуючий процесом банкрутства також – незрозуміло. Як виявилося, це досить таки важко – вийти на тих визначених посадових осіб, які повинні забезпечувати планомірне переведення згідно постанови суду".
Аби врегулювати ситуацію, на засіданні обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій було прийнято рішення створити спеціальну комісію, яка вже у найближчий місяць має прийняти міри щодо вирішення цього питання:
"Буде створена спільна комісія за участі представників обласної державної адміністрації, Держслужби з надзвичайних ситуацій, міської ради – для того, щоб можна було прийняти необхідні міри. І також ми плануємо ще залучити представників правоохоронних органів, аби з їх допомогою знайти все-таки цю відповідальну особу, яка займається санацією".
Загалом же, за словами Олександра Куліковича, за останні п’ять років за сприяння міської влади кількість хімічно небезпечних об’єктів у Житомирі було зменшено з дванадцяти до чотирьох.