Головна мета приїзду – участь у міжнародній науково-практичній конференції "Чорнобильська катастрофа. Актуальні проблеми, напрямки та шляхи їх вирішення", яка проходила в стінах Житомирського агроекологічного університету. Проблеми радіаційного забруднення Чорнобильської зони в університеті досліджують вже майже 30 років.
На цьогорічну конференцію завітали японські та білоруські науковці, які мають досвід у подоланні наслідків радіаційних забруднень. Японці також презентували виставку фоторобіт "Авторадіографія, як приклад візуалізації радіоактивного забруднення", на котрих зображена радіація та її вплив. Виставку також показали і в Житомирському технологічному університеті, де науковий дослідник-фотограф у сфері авторадіографії професор Масамічі Кагая з Токіо провів лекцію для студентів та аспірантів університету.
На відміну від української влади, японська – виступає за те, щоб люди згодом поверталися до своїх домівок, розташованих поблизу атомної електростанції Фукусіма, де у 2011 році також трапилася аварія. Говорить японський науковець Такаакі Кувахара:
"В Україні забруднена зона – це серйозно контрольована зона. Ми на власні очі бачили там поліцейських, які її контролюють, тож, люди розуміють, що там не можна перебувати. На відміну від Японії, бо в нас ця зона не настільки контрольована і не така велика, тобто, не 30-тикілометрова. І ще одна відмінність – коли я був біля Прип'яті, біля атомної станції в Чорнобилі, я бачив, що рівень радіації невеликий. Тобто, з одного боку, там уже ніби й жити можна. А з іншого – в деяких місцях є дуже високорадіоактивні плями. На мене це справило велике враження, і я зрозумів, що хоч уже і минуло 32 роки, відкривати цю зону біля Чорнобиля ще не можна".
Додамо, що два дні свого перебування в Україні гості провели в природному заповіднику "Древлянський" в смт Народичі. Крім того, японська делегація взяла участь у скорботному мітингу та покладанні квітів пожежним-ліквідаторам в обласному управлінні Держслужби з надзвичайних ситуацій.
З 20 вересня 2025 року в Житомирі подорожчає проїзд у громадському транспорті. Найбільше зросте тариф при оплаті готівкою — з 15 до 20 гривень. Для пасажирів, які користуються безготівковим ...
16 вересня ввечері було відновлено рух електротранспорту вулицею Шевченка. Тролейбуси № 4А (Крошня – майдан Станишівський) та № 15А (Гідропарк – Вокзал – Смолянка) знову курсують за звичним ...
За повідомленням КП «Житомирводоканал», на вулиці Шевченка, на ділянці від вул. Великої Бердичівської до вул. Фещенка-Чопівського, тимчасово обмежено рух електротранспорту в обох напрямках та ...
З 16 вересня 2025 року до модульного містечка додатково буде перенаправлено 3 рейси автобусного маршруту №18. До цього часу у будні дні курсувало 6 рейсів, після змін їх стане 9, у вихідні – 6...