Це сучасна багатофункціональна пластикова картка з фото та прізвищем її користувача, яка є носієм персональних даних.
Оплатити проїзд у громадському транспорті, житлово-комунальні послуги, скористатись пільгою і субсидією, записатись в бібліотеку чи до лікаря, отримати знижку у аптеці та магазині – все це поступово стане можливим за допомогою картки.
Про співпрацю у цьому проекті та інші важливі ініціативи для міста і його жителів домовились міський голова Житомира Сергій Сухомлин та голова правління АТ «Ощадбанк» Андрій Пишний у березні.
Договір про співробітництво підписали та затвердили під час засідання виконавчого комітету 6 червня.
Відтепер у міста буде єдина база і спрощена процедура з’ясування реквізитів містян. Простіше кажучи, «Картка житомирянина» – внутрішній паспорт, за допомогою якого можна ідентифікувати жителя обласного центру.
Муніципальні ідентифікаційні картки набули масового розповсюдження у світі лише в останні роки. У Нью-Йорку вона виконує функцію безкоштовного доступу до найкращих світових музеїв та галерей для соціально-незахищених верств населення. У Чикаго картку використовують для доступу у місцеві школи, а також це дисконтна мережа для відвідування спортивних клубів, ігор та інших місцевих бізнесів.
Картка Житомирянина – це ключ до якісних муніципальних послуг
Загалом карта матиме різні додатки: транспортний, платіжний, соціальний, комунальний, медичний, освітній та торговий та ін. Їх будуть впроваджувати поступово, крок за кроком. Технологічно карта житомирянина матиме два чіпи, один з яких працюватиме як звичайна карта для виплат, а інший чіп відповідатиме за перераховані вище додатки.
«Картка Житомирянина – це ключ до якісних муніципальних послуг. Власне картка не є чимось новим, але у тому вигляді і з тією кількістю послуг та сервісів, які з часом стануть доступними житомирянам, вона не має аналогів по Україні. Основна задача полягає в тому, щоби відійти від черг і паперів на користь зручних електронних технологій та глибокої аналітики даних», - говорить заступник міського голови Дмитро Ткачук.
Функції карти житомирянина
Персоналізація. Картка житомирянина виконуватиме роль місцевого паспорта – документа, який посвідчує особу. На картці буде зазначено прізвище та ім’я її власника і його фотографія. Це дасть змогу реалізувати через картку низку функцій, які передбачають місцеву ідентифікацію. До прикладу, голосування за проекти Бюджету участі.
Транспортна. Перший етап запровадження єдиної карти розпочнеться вже у липні із транспортного додатку. Як і зараз, люди зможуть обирати собі зручний пакет транспортних послуг, замовляти його та валідувати картку в транспорті. Ще однією зручністю є можливість поповнення картки як з платіжних терміналів, так і через Інтернет.
Першими картку житомирянина зможуть отримати пільговики, що повноцінно реалізуватимуть своє право на проїзд в тролейбусах, трамваях і маршрутних таксі. Для тих, хто має пільги, карта слугуватиме своєрідною заміною посвідчення, яке нині забезпечує безкоштовний проїзд у транспорті. Її оформлення буде безкоштовним, а кожен пільговик матиме пакет з певною кількістю поїздок на місяць. Громадянам, що мають право на пільги, додатково нічого робити не потрібно – їх карти поповнюватимуться автоматично. Для решти житомирян карта замінить нинішній електронний проїзний квиток.
Платіжна. Містяни отримають додаткову дебетову банківську карту і зможуть скористатись всіма сервісами «Ощадбанку».
Соціальна. Тримач картки зможе комфортно скористатись місцевими пільгами та програмами адресної допомоги.
Комунальна. Всі комунальні платежі можна буде швидко і зручно здійснювати в одному додатку. Це замінить чи не десяток різних платіжок та дасть можливість заощадити на сплаті комісії по кожній з них.
Медична. Картка дасть можливість дистанційно записуватися до лікаря, а пізніше – запровадити електронну амбулаторну картку.
Освітня. Житомиряни зможуть дистанційно записувати дітей на гуртки, користуватись бібліотеками, купувати квитки в музеї, театри міста.
Хто і як може отримати?
На першому етапі Карту житомирянина безкоштовно отримають пільговики. Пізніше її зможуть придбати всі житомиряни.
Цю карту зможуть отримати лише ті особи, які проживають у Житомирі, а також ті, що навчаються або працюють на території міста.
Першим запуститься транспортний додаток, за допомогою якого пільговики їздитимуть безкоштовно у громадському транспорті. Для решти житомирян карта замінить нинішній електронний проїзний із найдешевшим тарифом на проїзд.
Отримати свою Картку житомирянина просто: потрібно звернутись із заявою до пункту оформлення «Карти житомирянина» та додати необхідні документи. Впродовж 30 днів банк повідомить вас, де забрати карту.
Необхідні документи:
Заява на отримання Карти житомирянина;
Копія паспорта;
Копія ідентифікаційного коду платника податків;
Офіційний документ, що підтверджує реєстрацію місця проживанння у м. Житомир та/або копію довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що підтверджує фактичне місце проживання/перебування у м. Житомир з пред’явленням оригіналів;
Кольорову фотографію (3х4 або 4х6), у разі відсутності такої у документах, що посвідчують особу.
Для пільгової категорії людей - документи, що підтверджують право на пільгу;
Для працевлаштованих у м. Житомир - довідку з місця роботи, підприємства, що зареєстроване у м. Житомир;
Для студентів місцевих навчальних закладів - студентський квиток або довідка з навчального закладу.
Картка житомирянина буде випускатись поступово по районах міста, тому слідкуйте за оголошеннями у ЗМІ та на під’їздах.
Пільгові категорії, які зможуть отримати картку житомирянина безкоштовно:
Особи з інвалідністю внаслідок війни та прирівняні до них;
Учасники бойових дій та особи прирівняні до них (в т. ч. АТО);
Особи з інвалідністю І групи;
Особи з інвалідністю ІІ групи;
Діти з інвалідністю;
Особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи віднесені до категорії 1;
Ліквідатори аварії на Чорнобильській АЕС, які належать до категорії 2;
Діти з інвалідністю, яким встановлено інвалідність пов’язану з Чорнобильською катастрофою;
Пенсіонери за віком;
Військовослужбовці з інвалідністю внаслідок бойових дій, учасники бойових дій та прирівняні до них особи;
Батьки військовослужбовців, які загинули чи померли або пропали безвісті внаслідок проходження військової служби;
Вдови (вдівці) військовослужбовців АТО;
Ветерани військової служби, органів внутрішніх справ, Національної поліції; податкової поліції, Державної пожежної охорони, Державної кримінально-виконавчої служби України, служби цивільного захисту, Державної служби соціального зв’язку та захисту інформації України;
Діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, що виховуються або навчаються у навчально-виховних та навчальних закладах;
Діти з багатодітних сімей;
Реабілітовані громадяни, які стали особами з інвалідністю внаслідок репресій або є пенсіонерами.