Коли дитина з особливими потребами іде на інклюзивне навчання до школи, її забезпечують обладнанням, корекційними засобами відповідно до її потреб.
На цьому наголошує начальник управління освіти і науки ОДА Лариса Шевчук.
«У школу на інклюзивне навчання можуть іти діти і з порушенням опорно-рухового апарату, і з інтелектуальними порушеннями, зі зниженим слухом чи зором. Коли батьки приймають рішення, щоб їхня дитина навчалася у загальноосвітній школі, для неї складається окремий навчальний план та відповідно до потреб закуповується необхідне обладнання, меблі, корекційні засоби. На сьогодні на інклюзивному навчанні в області буде близько 530 учнів. І до кожного з них індивідуальний підхід», – зазначає Лариса Шевчук.
Так, наприклад, у загальноосвітній школі №26 м. Житомира з нового навчального року на інклюзивній освіті буде 7 учнів у 6 класах. Всі вони, в основному, мають розлади психічного розвитку.
Про це розповідає директор школи Ірина Янчук.
«У новому навчальному році до нас прийде троє нових учнів на інклюзивну освіту. І загалом учнів з особливими освітніми потребами буде семеро. Ці діти мають порушення психічного розвитку. З ними займаються психологи, логопеди, тифлопедагог, соціальні педагоги, проводяться корекційно-розвиваючі заняття. Є випадки, коли діти з інклюзивної освіти переходять до звичайних занять. Для корекційно-розвиваючих занять з цими учнями ми придбали різноманітні ігри для моторики, для вивчення предметів побуту, ноутбуки, спеціальні килимки, гімнастичну стінку. У цьому році нам теж виділили кошти, тому будемо докуповувати корекційні засоби», – зазначає Ірина Янчук.
Перелік можливих спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах, дуже великий. Він затверджений Наказом Міністерства освіти і науки України від 23.04.2018 р. № 414.
Крім того, для дітей з особливими освітніми потреба призначають асистентів вчителя, які допомагають дитині у навчанні, слідкують за її станом.