10 та 11 січня фахівці з питань енергозбереження та фінансів міської ради надали роз’яснення та відповіді на питання представників бюджетних закладів та установ міста, що стосуються впровадження прийнятого депутатами міської ради у грудні
Положення про стимулювання заходів з енергозбереження.
Директор департаменту економічного розвитку Микола Костриця привітав присутніх та нагадав про зобов’язання взяте містом в рамках Угоди мерів: «Як вже відомо, Житомир має досить амбітні плани в сфері енергозбереження та енергоефективності, що відображені в Плані дій зі сталого енергетичного розвитку в рамках Угоди мерів. Всі ми рухаємося до однієї мети - раціональне споживання енергетичних ресурсів, як наслідок це дозволить зменшити викиди СО2 та зменшити вплив на клімат - утримати температуру Землі на 1,5 градуси».
Метою семінару стало роз’яснення цілей та основного принципу дії Положення про стимулювання заходів енергозбереження для бюджетних закладів та установ.
Положення про стимулювання заходів з енергозбереження - важливий елемент системи енергоменеджменту міста, який дозволить додатково зацікавити муніципальні заклади зменшувати споживання теплової енергії та заощаджувати бюджетні кошти.
Тетяна Зятікова, начальник відділу інфраструктурних проектів, енергоефективності та промоцій, проінформувала: «Однією з вимог Угоди між Україною та ЄС є середньострокове бюджетне планування, тобто планування бюджету на три роки. Це ставить перед нами вимогу прозорих, відкритих та стійких правил розрахунків видатків на енергію. Вони мають бути зрозумілими. Що дозволить якісно підвищити ефективність, обґрунтованість і передбачуваність формування бюджету, відповідно до європейського досвіду. Адже бюджет має бути максимально прозорим та відкритим».
Принцип: видатки на енергетичні ресурси використовуються виключно на енергетичні ресурси, а їх економія – виключно на енергозбереження та матеріальне стимулювання.
Заступник начальника відділу інфраструктурних проектів, енергоефективності та промоцій Олександр Гончарук наголосив: «Саме від закладів залежить сьогодні те, в якій мірі вони скористаються наданою можливістю не просто перераховувати кошти за тепло на теплопостачальні підпримства (які згодом перерахують їх далі - постачальникам природного газу), а покращувати свою обізнаність у сфері енергозбереження і підвищувати ефективність споживання енергії, зменшувати втрати тепла і тим самим залишати частину цих коштів в місті, в своїх закладах».
Кожен може сам обирати для себе мотивацію для зниження споживання енергоносіїв та скорочення витрат коштів міського бюджету.
Зокрема, Діна Прохорчук, директор департаменту бюджету та фінансів, зазначила: «Ми робимо це заради спільної мети, тому готові фінансувати заходи з енергозбереження як пріоритетні. Однак, мотивація у всіх може бути різна: зменшення споживання енергетичних ресурсів, економія бюджетних коштів, енергонезалежність країни, зменшення викидів СО2, зменшення впливу на клімат».
А консультант з місцевих фінансів Асоціації міст України Сергій Гаращук підсумував: «Як запровадити ефективне середньострокове бюджетування? Як оптимізувати процес планування та виконання бюджету, зокрема, по видатках на енергоносії? Саме для відповідей на такі питання впроваджується механізм фінансового стимулювання за результатами раціонального використання енергії. Такий механізм створює прозорі, доступні та зрозумілі відносини між усіма учасниками бюджетного процесу. Головна умова - неухильне дотримання згаданого принципу».