2 березня 2013 року в інституті філології та журналістики Житомирського державного університету імені Івана Франка відбувся другий тур безкоштовного тренувального тестування з української мови і літератури. У ньому взяли участь близько ста випускників шкіл області, які набрали найбільшу кількість балів за результатами першого туру, що відбувся у грудні. Цього разу майбутні абітурієнти писали творче завдання – власне висловлення за певною темою. Директор інституту, доктор філологічних наук, професор Віктор Мойсієнко привітав учасників, зазначивши, що іспит із української мови і літератури є ключовим, а також висловив сподівання зустрітися із абітурієнтами у новому навчальному році в аудиторіях інституту філології та журналістики.
До проведення тестування були залучені кращі викладачі інституту. Перед початком роботи учасники отримали детальне пояснення щодо вимог до написання і критеріїв оцінювання власного висловлення. Цю роботу, використовуючи новітні інформаційні технології, провела кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дидактичної лінгвістики та літературознавства Любов Башманівська.
Усі роботи були одразу ж перевірені фахівцями інституту, а учасники тестування отримали ґрунтовний коментар робіт, аналіз допущених помилок та рекомендації щодо вдосконалення твору під час складання ЗНО. Окрім того, імовірних студентів інституту філології та журналістики чекав іще один сюрприз: розповідь викладачів про напрямки навчання в інституті філології та журналістики, а також екскурсії до Музею університету, Музею старожитностей та бібліотеки.
Учасники тестування мають добре враження про організацію і проведення такого заходу. Ось що говорить Тарасюк Микола, одинадцятикласник Бердичівського міського ліцею № 15: «Дякую організаторам за проведення тестування, воно дає можливість зважити свої сили перед офіційним випробуванням, яке ще чекає на нас».
Схожі думки висловлює і Станіславчук Олена, ліцеїста Житомирського обласного педагогічного ліцею: «Я цілеспрямовано йшла на це тестування, бо хотіла б вступати на одну із спеціальностей інституту філології та журналістики. Вважаю, що такий досвід є цікавим і корисним, мені сподобалися екскурсії, я ознайомилася із навчальним закладом і уважно вислухала всі рекомендації викладачів».