Під таким гаслом пройшли громадські слухання у Житомирі. Аби обговорити одвічне питання – навчання та виховання підростаючого покоління – громадська організація "Екомір" запросила педагогів та психологів з різних міст України. Власне, говорили про те, що школа сьогодні не навчає дитину життю, не дає корисних навичок – будь-то фінансова грамотність чи вміння спілкуватися з людьми. Одним із найбільших проблем сучасної освіти є її стандартизованість, впевнений психолог Михайло Городок: "Інститут сучасної школи – стандартний – так би мовити, фаст-фуд. Школа всіх міряє одним мірилом, насаджує певну кількість знань. ЇЇ абсолютно не цікавить дитина як особистість, його індивідуальні особливості, таланти, тип інтелекту, тип темпераменту. Ти повинен це вивчити, повинен і все. В обіг ввійшла практика пресингу через оцінки. Але, більша частина тих знань, які насаджує школа, насправді всі по собі знають, у житті майже не використовується".
Втім, на сьогодні дехто знайшов вирішення цього питання. А саме створили альтернативні новаторські школи, покликані допомогти дітям розвивати та удосконалювати себе:"Свої цілі ми реалізуємо згідно з програмою наділення підлітків духовно-моральною силою; через підготовку дітей віком від 15 років, як вожатих, які потім працюватимуть з підлітками; і через роботу з батьками. Це постійні консультації та співпраця із ними: про прогрес наших занять, результати, про те, як ми можемо разом допомагати їм, та змінювати середовище, у якому вони знаходяться", – розповіла керівник альтернативної школи "Школа радості" з Дніпропетровська Ірина Францкевич.
Досвід таких закладів з кожним роком збільшується і поширює свої кордони по всій Україні, каже організатор заходу Сергій Твардовський.