В Житомирі відбулась нетипова зустріч учнів старших класів з міністром освіти на науки. Разом з Оксеном Лісовим на зустріч приїхали співзасновниці благодійного фонду savED Ганна Новосад та Оленка Северенчук, журналістка Мирослава Гонгадзе та виконавча директорка Finn Church Aid Патриція Марущак.
У фокусі — концепція створення нового освітнього простору ліцею № 25. Експерти — старшокласники міста.
«Нам важлива ваша думка. Сьогодні нація бореться за принципово інше майбутнє. Це час для викорінення ментальних деформацій. Ви — найкращі експерти. Бо це школа для майбутніх поколінь. Ви пройшли кризове навчання: ковід, війна… Приходить час відновлення, побудови нового суспільства. Середовище для такого суспільства повинні будувати діти, молодь. Кожен і кожна з вас» — сказав міністр.
Останні кілька місяців над концепцією і освітніми програмами для майбутнього ліцею працює група українських учителів і методистів під менторством фінських і американських експертів.
Проєкт реалізується БФ savED на запит Житомирської міської ради, у партнерстві з Малою академією наук України, за підтримки Finn Church Aid.
«Одна справа, коли десятки дорослих працюють над продуктом для молоді. Ідеальним, на їхній погляд. І зовсім інша — коли краштест цього продукту влаштовує молодь. Сьогодні ми хотіли саме такого краштесту: конструктивної критики, ідей, нового погляду. І те, що ми сьогодні почули, те, як старшокласники мислять, які глибокі думки висловлюють, вражає!» — каже Оленка Северенчук, директорка благодійного фонду savED.
Коворкинг, більше спортивного простору, навчальні лабораторії, соціально орієнтовані курси при школі — міністра «засипали» ідеями.
Серед цінностей майбутнього освітнього простору:
- Відкритість до взаємодії з партнерами та громадою
- Академічна доброчесність
- Конкурентноспроможність вчителів та учнів
- Сталий професійний розвиток.
Обговорили і «фішки» ліцею:
- 4 ключові напрямки: інтердисциплінарний, медицина та біотехнології, інформаційні технології, інженерія та конструювання
- Замість класів — потоки
- Меню різнопрофільних предметів, залежно від вподобань студентів (філософія, психологія, фінансова грамотність…)
- Фокус на ментальному здоров’ї
- Профорієнтація та індивідуальне консультування.
У закладі також планується:
- модульний принцип навчання (6 тижнів — теоретичний модуль, тиждень перерви і 6 тижнів практики)
- проєктна діяльність
- міжнародна співпраця.
«Круто, коли освітній простір розробляється не у кабінетах чиновників, а в процесі неформальних зустрічей та спілкування з молоддю. І сьогодні саме такий день!», — говорить Сергій Сухомлин.