3 липня на офіційному сайті Житомирської міськради було розміщено оголошення, яким всіх бажаючих перевізників було запрошено “надати заявки на укладання тимчасового договору для обслуговування міського автобусного маршруту”.
Кінцевий термін подання документів для маршруту №3 до 17:00 4 липня, а для маршруту №19 до 17:00 того ж дня — 3 липня.
Пошукові системи зафіксували, що оголошення з'явилось саме 3 липня, а не раніше. Таким чином, влада Житомира оголосила конкурс з терміном подачі заявок в один робочий день.
Очевидно, що за такий короткий час потенційні учасники не встигнуть зібрати та представити весь пакет документів. За таких умов, взяти участь могли лише перевізники, які заздалегідь знали про конкурс. У Житомирському ДемАльянсі вбачають у цьому ознаки корупційних дій.
“Те, що ринок маршрутних перевізників в Житомирі давно куплений, перекуплений ні для кого не секрет. Але вдаючись до подібних фальсифікацій, влада демонструє, що вона вже знахабніла до межі. Мета подібних конкурсів - формально затвердити давно обраного перевізника. Якщо хтось вважає, що має на це одноосібне право, то він мабуть засидівся в своєму кабінеті і такому чиновнику пора на вихід”, - коментує голова Житомирського ДемАльянсу Дмитро Ткачук.
Більше того, “тимчасові договори” з перевізниками укладають всупереч законодавству. У чинній редакції Закону
України “Про автомобільний транспорт” відсутня згадка про тимчасові договори і причини їх укладення.
Разом з тим, Політична партія “Демократичний Альянс” вимагає від Житомирської міської ради дотримання принципів
законності та прозорості проведення конкурсів при визначенні перевізників для обслуговування міських автобусних маршрутів. Не залежно від того, хто виграватиме ці конкурси, вони повинні проходити чесно.
“Розмінюючи конкуренцію у якості перевезень на свої фінансові інтереси, міська влада позбавляє житомирян права на нормальні умови проїзду. Відсутність рівних можливостей знищує конкуренцію на ринку. Відсутність конкуренції призводить до погіршення якості послуг. Страждатиме від цього не міський голова чи начальник управління транспорту, а звичайні житомиряни, які щодня їздять цими розбитими маршрутками.” - додає Дмитро Ткачук.