Майже щодня поліція Житомирщини реєструє факти шахрайства. Лише з початку лютого до правоохоронців звернулися 57 ошуканих полісян. Найбільш поширені на сьогодні мобільні та інтернет шахрайства. Найчастіше люди втрачають свої гроші через довіру до незнайомців, які по телефону представляються банківськими працівниками, (21 подібний випадок з початку лютого). На другому місці – шахрайства, коли телефоном повідомляють про біду, що трапилася з рідними – 15 таких випадків. В більшості випадків під дію шахраїв потрапляють люди старші за 40 років, особливо літні люди. Складність розкриття таких злочинів полягає в тому, що шахраї використовують одноразові сімкартки, каже заступник начальника ГУНП в Житомирській області Артем Лисогор. Також проблемою є й те, що подібні дзвінки в основному надходять в нічний час, коли людина не може сконцентруватися і правильно відреагувати на ситуацію:
"Дуже часто громадяни, зважаючи на стресовий стан, не пам’ятають чітко обличчя чи якісь риси того, хто приходив, того, кому передавали, якщо це майнове передання було. Якщо ж це банківські картки, то вони відразу ж блокуються, або випливає заняття коштів чи на непідконтрольній території, чи в інших областях України, які знаходяться на значній відстані".
Для попередження шахрайств працівники поліції почали проводити роз’яснювальну роботу із сільськими головами, активами громад, із жителями окремих будинків:
"Попереджаємо і проводимо роз’яснювальну роботу при по квартирному обході, під час зустрічей у дворах будинків, адже люди похилого віку часто збираються біля під’їздів та на дворових майданчиках. Розповідаємо під час зустрічей у зв’язку зі знайомством з громадянами окремої дільниці. Залишаємо їм свій контактний телефон. Також роздаємо і розклеюємо біля під’їздів інформаційні листівки. Дві-три хвилини великого часу не забирає у мене, але в майбутньому це може допомогти людям", – розповів дільничний офіцер поліції ГУНП в області Олександр Франчук.
Працівники поліції просять громадян перевіряти сумнівні дзвінки. Якщо зателефонувавши, назвалися працівниками банку, не передавати їм ніякої інформації, а самим зателефонувати за номером гарячої лінії, що є на банківських картках, і вияснити, чи звертався до вас працівник цього банку. Перевірити інформацію, чи потрапив ваш родич у ДТП, можна, зателефонувавши самому родичу або до поліції, де подібні випадки фіксуються. Правоохоронці просять не пускати незнайомих людей до квартири, з якого б вони приводу не звернулися. Батьки мають розповісти дітям про небезпеку спілкування з незнайомими людьми на вулиці. А якщо вже трапився факт шахрайства, потрібно негайно повідомити про це за номером "102", адже будь-який злочин легше розкрити за гарячими слідами, пише
103fm.