У місті Житомирі функціонує 32 загальноосвітні школи, 45 дошкільних навчальних заклади, 6 позашкільних закладів, а також 6 закладів професійно-технічної освіти та 3 заклади приватної форми власності.
Наразі департаментом освіти здійснюються заходи з підготовки до навчального року нової мережі освітніх закладів Житомира.
За словами заступника директора департаменту освіти Раїси Кошевич цей процес є тривалим і кропітким, адже необхідно не лише підготувати навчальні заклади для злагодженої роботи у період навчального року 2019-2020 років, а й забезпечити впровадження освітньої реформи.
Ідея реформи полягає у введенні 12 – річної шкільної освіти, яка складатиметься з початкового, базового та профільного навчання.
«Початкова освіта триватиме чотири роки. Саме з цього етапу розпочалося впровадження Нової української школи у Житомирі, коли у 2018 році першачки пішли до школи. Після цього етапу в 2022 році учні перейдуть до навчального закладу базової середньої освіти – гімназії, де здобуватимуть знання протягом п’яти років. Після її завершення, вони мають скласти підсумковий іспит ЗНО та у 2027 році, залежно від власних вподобань, зможуть вступити до ліцею чи професійного закладу освіти. Отримання профільної освіти у даних закладах триватиме три роки. А вже після закінчення навчання діти матимуть змогу піти до вищого навчального закладу», - коментує Раїса Кошевич.
Також, Раїса Кошевич розповіла про те, як буде організовано навчання учнів, батьки яких не нададуть до освітніх закладів довідки про вакцинацію дітей чи щодо протипоказання до вакцинації, у разі відновлення освітнього процесу з 18 лютого:
«Департаментом освіти розроблено рекомендації щодо трьох альтернативних форм навчання: індивідуальна форма навчання, екстернат і дистанційна форма навчання. Практика індивідуальної форми навчання і екстернату давно використовується житомирськими освітніми закладами. Дистанційну форму навчання впроваджуватимемо вперше, але, сподіваємося, що спільно з батьками і педагогами буде створено умови і для такої форми навчання».
Посадовець відзначає, що спільним індивідуальної, дистанційної форм навчання та екстернату є те, що учень не відвідує заклад освіти. При індивідуальному навчанні учень має обов’язково заключення лікарсько-консультативної комісії і працює з вчителем вдома індивідуально. Екстернат, у свою чергу передбачає самостійне опанування навчального матеріалу учнем, отримання екстерном консультацій вчителів, а в кінці року проходить атестацію за рік. За дистанційної форми навчання учень спілкується з вчителем наприклад через веб-портал закладу, скайп зв'язок, отримуючи домашні завдання електронною поштою.
«Спільним і позитивним для таких видів навчання є індивідуальна робота з вчителем, максимальна увага педагога до учня та можливість для школяра отримати під час навчання якомога більше інформації та відповідей на свої запитання. Незалежно від того, що це альтернативні форми навчання, вони є абсолютно повноцінними, а також дають можливість отримати свідоцтво з відзнакою та золоту чи срібну медаль. Водночас не зовсім позитивним у такій освіті є те, що діти є ізольованими від спілкування з своїми однолітками», - зауважила Раїса Кошевич.
5 березня 2025 року міськвиконком Житомирської міської ради затвердив Порядок проведення компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян на міських автобусних маршрутах ...
25 березня житомиряни стали свідками того, як ремонтники ліквідовують яму з водою на перехресті вулиць Покровської та Грушевського, засипаючи її зрізаним асфальтом...
У 1989 році на вулицях Житомира з’явився незвичайний трамвай. Маленький, гарно розмальований, без звичних автоматичних дверей. Вагоновод в ньому стояв на відкритій посадковій платформі і попереджав ...