Влада Житомира визначила фаворита серед перевізників. Улюбленцем очільників міста стало ПП «Шеріфф». Це приватне підприємство виявилось єдиним перевізником, який встиг подати документи у скандальному «конкурсі одного дня» 3 липня, коли між оголошенням про «вакантні» маршрути і кінцевим часом подачі документів пройшло менше доби.
Всі сім останніх “тимчасових угод” з перевізниками, починаючи з 15.11.2012 року і по 04.07.2013 року отримала фірма, яка почала активно розвиватись на ринку житомирських перевезень після того, як Володимир Дебой став «наводити свій порядок» в транспортній сфері міста. З початку року ПП «Шеріфф» отримало можливість здійснювати пасажирські перевезення на маршрутах №3-А, 9, 19 та 47. Таку можливість підприємству надали в управлінні транспорту, уклавши «тимчасові договори».
В поточній редакції закону України «Про автомобільний транспорт» відсутній термін «тимчасовий договір» та умов, які можуть стати підставою укладення такого документу. Попри це вони активно підписуються з «Шерифом». Така процедура дозволяє взагалі обійти процедури проведення відкритого конкурсу, навіть формального.
Начальник управління транспорту та зв’язку Житомирської міської ради Костянтин Підпокровний у коментарях для ЗМІ зазначив, що подібні договори вони заключають виключно з власної ініціативи, а не у відповідності до законодавства: «Опубліковуємо такі оголошення за 2 дні до закінчення терміну прийому заяв і робимо це з власної ініціативи, а не відповідно до якихось нормативних вимог», — пояснив Підпокровний.
Те що ПП «Шеріфф» користується підвищеною лояльністю міської влади свідчать і ряд інших фактів. Зокрема 15.11.2012 року укладений договір на маршрут 3-а, який відсутній в мережі міських автобусних маршрутів затвердженій рішенням виконкому. 04.01.13 з підприємством було укладено тимчасовий договір на маршрут № 9, який було скасовано у відповідності до того ж рішення виконкому ще за рік до того 15.02.2012 року.
«Чому в міськраді надають перевагу саме цьому підприємству і йдуть на порушення законодавства задля забезпечення його інтересів ми можемо лише здогадуватись. Та така лояльність, як правило, здобувається не через гарні очі. Чиновники повинні діяти в рамках законодавства! Якщо організатори конкурсу зловживають владними повноваження за це потрібно відповідати по закону. І ми вимагатимемо такої відповідальності», — говорить Голова Житомирського Демократичного Альянсу Дмитро Ткачук.
У партії вимагають від міської влади прозорих рішень у транспортній галузі, що призведе до підвищення якості міських перевезень. ДемАльянс вимагає скасувати практику укладання корупційних тимчасових договорів замість проведення конкурсів і відмовитись від лобіювання інтересів фаворитів. Перевізники повинні визначатись на чесних та прозорих умовах.